söndag 9 juni 2013

Festen blir vackrare med vintage!

För inte så länge sedan var jag hemma hos en familj och gjorde ett inredningsjobb. Paret hade gift sig bara ett år tidigare och hade då ägnat hela sommaren innan bröllopet med att leta efter 80 stycken vintage kaffekoppar till kaffet och tårtan på bröllopsfesten. Så personligt och roligt!
Själv letar jag blåvita mattallrikar till sommarhuset. Jag måste verkligen ligga i så jag får ihop några denna sommaren!

Det finns ett litet företag som hyr ut vintageporslin till fester. En idé som jag själv funderade över för några år sedan, men längre en så kom jag inte.... Är det inte en superbra idé. De heter tablestories och har de mest underbara tallrikar, små söta karaffer, häftiga ljusstakar och mängder av små virkade dukar! 






Alla foton: Tablestories.se



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!