måndag 25 mars 2013

Underbara kuddar från Charlene Mullen!

För ett par år sedan läste jag en artikel i House & Gardens om den intressanta tjejen Charelene Mullen. Hon illustrerar själv motiven som pryder kuddar och andra hemtextilier som därefter handbroderas i Indien. Charlene som tidigare jobbade med kläddesign hos bland annat Calvin Klein ägnar sig nu helt åt sitt eget företag men har många idéer "på vänt" som hon bara längtar efter att få utveckla. Jag känner igen mig i henne. Hade man bara haft mer tid och pengar.....

Kudden med Manhattanmotiv är min favorit. I Sverige har jag bara hittat den på NKs heminredningsavdelning. Men man kan ju beställa dem från hemsidan www.charlenemullen.com.

Bilder från House & Gardens och Charlene Mullens hemsida.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!