onsdag 3 april 2013

Inspiration från Egypten


Mitt i ett ökenlandskap ligger Sharm El Sheikh. Tomt på folk förutom en del turister och en och annan kamel. Enligt min åsikt var naturen vackrare under vattenytan! 
Solen var ju det jag var ute efter och det var verkligen sol, från morgon till kväll. Efter några dagar kan man ändå inte låta bli att vara nyfiken på vad som finns utanför grindarna till all-inclusive-hotellet. 


Korallreven är vackra och fiskarna också. Det är verkligen som att dyka ner i ett akvarium. Här undersöker jag botten på ett rev  mitt ute i Röda havet.




Så här lugnt låg havet när vi tidigt på morgonen gav oss ut på snorkeläventyr. 



Här en del av vår enorma hotellanläggning. 


Mitt bästa shoppingtips på inredningsfronten är dessa underbara puffar. Trasmattor, olika typer av skinn  eller en vacker vattenpipa är också något man kan fynda. Vi gav oss iväg till något som lät genuint och hette Old Market i Sharm El Sheik. Här kunde man givetvis köpa alla dessa hantverk om man bara står ut med alla försäljare som drar i en från olika håll. En sak tog jag med mig hem från resan. En handsydd puff av kamel som jag köpte av en man som kändes som tjuren Ferdinand jämfört med de andra försäljarna på Old Market. Hans butik kändes som en fristad i all röran av butiker med dåliga kopior på allt från Hermes till Converse! Jag är så glad för mitt fynd och har redan placerat den på min inglasade terass! 



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!