lördag 27 april 2013

Koloni förr och nu!


Landskrona är koloniernas hemstad. Här finns ett av Sveriges äldsta koloniområde. Stan fyller 600 år i år och  har den 25 maj invigning av sin koloniutställning. Den består av ett antal spännande kolonimodeller ritade av unga arkitektstudenter. Jag kommer att följa en liten stuga som är ritad av Peder Jönsson. Ansvaret för inredning och trädgård har gulliga Liselotte och Helena på Skumpa & Spalje. Jag och Caroline Tengen kommer att följa deras arbete i text och bild. En del kommer att publiceras här på min blogg och ett större reportage i ett svenskt inredningsmagasin. Läsa mer om koloniutställningen kan du göra på http://www.landskrona.se/Koloniutstaellningen-2013.aspx

Det har blivit mycket kolonistugor för Caroline Tengen och mig den här veckan. Vi har spenderat 2 dagar i Zenith koloniområde i Malmö för att bland annat göra ett reportage om påskblommor för Allas.

Onsdags morse klockan 05.00 på morgonen var jag på Grøntorvet
i Köpenhamn för att handla in blommor till våra reportage.
Kan inte motstå vita blommor fast temat för vårt
påskreportage är MULTICOLOR.









































Helena från Skumpa & Spalje och fotograf Caroline Tengen.











Här är några av mina favoriter. Väntar på spänning efter
slutresultatet:)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!