måndag 8 april 2013

Sommarhem på hjul!

Prisbelönt sommarnöje designat av holländaren Eduard Bothlingk. Foto: www.bothlingk.nl


Jag har varit i min "pojkväns" sommarhus (som han även bor i under vintern). Ganska övergivet och folktomt ligger det på Bjärehalvön några kilometer både från Torekov och Båstad. 
Nu kommer man till den tiden då huset ska ses över och pimpas inför sommaren. Jag inser också att det blir här jag kommer att spendera sommaren:)
Jag har dock en dröm om att åka runt till Sveriges alla små underbara sommarorter som man aldrig besökt. Trots att man är svensk och att det inte finns något vackrare än Sverige på sommaren. Jag har bara sett hamnar när jag var liten eftersom jag har spenderat alla somrar i segelbåt med familjen som barn. Jag har exempelvis aldrig varit i Visby, Koster, Lysekil, Falkenberg, Smögen eller Västervik.

En flyttbar sommarstuga hade kanske inte varit så dumt. Lagom stor att städa, kostar inte hundratusentals kronor att lägga om taket och går att göra riktigt läcker utan för många prylar!

Den här är ju bara så underbar! Kanske inte för en stor familj men man kan ju alltid skaffa två. En för föräldrarna och en för barnen. Är du intresserad finns de att köpa i en basversion hos:
www.nesteggtrailers.com
Foto: Greeen Renaissance


Den här är passar den stora familjen kräver antagligen en rejäl bil för att ligga säkert på vägen. Uteslutet för mig som har en Fiat 500.
 
 
Den här är ljuvlig! Med inredning i vitt och med ett sovloft med utsikt! 

Foto: www.protohaus.moonfruit.com



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!