onsdag 1 maj 2013

Zenith koloniområde

Jag har snöat in på kolonier efter att ha spenderat förra torsdagen och fredagen på Zeniths koloniområde med plåtningar för bland annat Allas. Besök Zeniths koloniområde på Celsiusgatan om ni har möjlighet. Jag hade själv inte en aning om att Malmö hade en kulturskatt som denna. Där finns inte en stuga som är den andra lik! Gå gärna in på deras sida och läs mer http://www.zenithskolonier.se/. Nu på våren har de öppet varje helg för allmänheten. 

Det var mycket planering inför reportaget om "påskblommor
 i kolonin". Min vovve Tiger var med och lyckades knipa
åt sig en del av vår fina rekvisita. Två croissanter
ligger nu i hans mage istället för på vår dukade bricka:)
Foto: Caroline Tengen

Förra sommaren, på Östra koloniområdet i Lund tog jag den
här bilden på den sötaste stugan. Hit kan man också åka
för att ta en promenad och njuta av alls små hus och fina
trädgårdar.



5 kommentarer :

  1. Vad innebär det att de har öppet för allmänheten? Visar de sina trädgårdar lite mer organiserat?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej tyvärr. Vore ju en toppenidé:) Det innebär egentligen bara att grindarna står olåsta så att man kan komma in utan nyckel. Men jag kan garantera att många av de som bor på området gärna visar sina vackra täppor om man frågar. Vi träffade en underbar man som hade mycket att berätta om alla staket som han hade snickrat till många av husägarna genom åren.

      Radera
  2. Så fina bilder! Blir lite sugen på en kolonistuga...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja varför inte lite "compact living"

      Radera

Tack för din kommentar!