söndag 19 maj 2013

Rotting i parken!

När jag var barn hade min farmor en rottingaffär på Fågelsångsgatan i Helsingborg. Många gånger fick jag vara där hos farmor i affären när mamma och pappa skulle göra ärenden. Jag hade en gunghäst i rotting och en underbar himmelssäng till mina dockor, som jag fått av farmor. Rotting har alltid legat mig varmt om hjärtat och att det nu är en stark trend med rottingmöbler har gjort det möjligt för mig att göra ett reportage om vackra antika rottingmöbler. Det är såå väldigt roligt! En skattkista om man vill hitta vacker antik rotting är Modern form hos Jenny och Leni von Platen i Malmö. Det var så vänliga och hjälpsamma när vi fick låna hela deras samling för en fotografering i Hammars Park i Malmö i fredags. Och vädret var helt på vår sida med solsken och små lätta moln som skapade exakt det där ljuset som vi behövde.

En del av samlingen innan styling. Vackra i sin enkelhet.
Resten får ni se i Leva & Bo's bilaga antik & loppis.

Tio timmar i parken kånkande på rottingmöbler. Bättre än ett
gympapass.




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!