lördag 11 maj 2013

Nu är skåne grönt!


Jag har haft en hektisk vecka.Puh! Veckan började med ett reportage hemma hos Anette på Ulla Hills magasin i Västra Virestad. Hon bor tillsammans med sin man som är jordbrukare och två barn i en helt fantastisk gård från 1860. En smakfull renovering gör den till en riktig pärla. Därefter blev det ännu en tidig morgon för att besöka Grøntorvet utanför Köpenhamn. Att försöka få in allt  man ska hinna med på en arbetsvecka på tre dagar är inte det lättaste.

Att bara ligga i gräset och titta upp i trädkronornas nya
grönska är helt underbart. I Västra Virestad är det så
här grönt. Besök Ullahills magasinpå nätet. Jag lovar
att du blir sugen på att åka hit.
http://ullahillsmagasin.se/

De här tulpanerna från Grøntorvet står du på mitt matbord!
Rosinspiration från Grøntorvet.

En kopp kaffe hos min väninna Pernilla Ehlenberg i
hennes urläckra inredningsbutik på Davidhallsgatan i Malmö
hinner jag alltid med. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!